måndag 5 oktober 2009

Aktiv dag

En synnerligen aktiv dag, särskilt för en person med lila gips. Första riktiga skogspromenaden på 2 1/2 vecka, dvs sedan foten vek sig så olyckligt. Klar himmel, hög luft, träden börjar bli gula. Zorro glad, kanske över att hela flocken var samlad. Han skuttade glatt, kastade sig över dikena, kom fram och blev gullad med. Sedan hem och lagade lunch: pasta med svart trumpetsvamp i gräddig sås och så knaperstekt bacon i en skål bredvid. Svampen hade jag fått av nämndkamraten Savi, som plockade svamp i sin skog varje dag.
I eftermiddag först föreningsutskott, där vi gick igenom alla ansökningar om föreningsbidrag för 2010, sedan hem någon timme och tillbaka till rådhuset för gruppmöte inför onsdagens smtr i programnämnd social välfärd.
Nu har Klas ätit gårdagens soppa och gått iväg till representantskapsmöte. Zorro ligger på min divan och ser avslappnad ut. Ute är det nästan helt mörkt fast klockan inte ens är sju. Nu återstår den vanliga kvällsleken med honom: hjärngympa genom att leta små blodpuddingbitar i olika rum, sitta kvar i ett rum medan jag går runt i lägenheten, inte ta godis som jag lagt på tassen förrän jag säger varsågod och - det bästa - en omgång med något av våra Nina Ottosson-spel för hundar. Detta tar en halvtimme sammanlagt och är ett måste för Zorro, every day.
Det ÄR skönt att vara igång.

1 kommentar:

stajne sa...

Vilken utsökt lunch du lagade! Skulle ha velat vara med...
Nina Ottosson-spel låter intressant - finns det för katter också måntro?