söndag 4 oktober 2009

Konstlotteri

Föreningen Intacts Vänner har haft ett konstlotteri i sommar. Intacts Vänner verkar för stöd till barn och ungdom i Indien. Jag är medlem och har ett fadderbarn via föreningen. Lotteriet, med många skänkta konstverk som vinster, hade som ändamål att bekosta en bevattningsanläggning med vattentorn i området där Intact driver skola och barnhem. Så jag har med liv och lust bidragit till lottförsäljningen genom att ge lotter i present till nära och kära (personer utanför den närmaste kretsen har fått bekosta sina lotter själva). Idag kom dragningslistan och det är med lätt besvikelse jag konstaterar att inget bekant namn finns bland vinnarna. Men vi får alla glädjas åt att lotteriet gav 100.000 kronor för gott vatten i en by i Indien!

1 kommentar:

stajne sa...

Men jag då - jag har aldrig fått nån konstlott! Som liten hämnd ska du få en lott i Kyrkliga Syföreningens jullotteri! Det är grejer det..