måndag 15 februari 2010

Födelsedagshelg



Mattias

I samma vecka fyller ju både Torbjörn och jag år. Fredag-lördag-söndag har vi nu, Klas, hans söner och barnbarnen, firat tillsammans. Monica stannade hemma och vårdade sin förkylning. Lördagens höjdpunkt var biobesöket. Vi såg Prinsessan och grodan, tillåten från 7 år men njutbar även för en nästan 71-åring! Spännande och rolig, vacker, fin musik och härliga färger, rörande, sorglig (när eldflugan dör), glad (när eldflugan kommer upp till sin aftonstjärna) och med lyckligt slut. Den kan ses av envar!
Så åt vi födelsedagsmiddag och jag tog en bild. Flickorna ägnade tid åt min pc och jag tog en bild av det också - och i förbifarten av Zorro, som var extra glad åt all uppmärksamhet. Han tyckte att det var kul att ha små flickor i andra ändan på kopplet när vi var på promenad, dessutom SPRANG de med honom! På bilden ser jag att han är lite smutsig om fötterna...
Idag andra slags aktiviteter: Först dialogträff mellan oss i nämnden för funktionshindrade och kommunalrådet. Sedan direkt till Arbetarekommunen för facklig-politisk lunch. Inger Efraimsson, f d ordförande i Försäkringskassans styrelse, berättade om hur det var tänkt och hur det blev med sjukförsäkringen etc.
Eftermiddagspromenad med Zorro uppströms ån och nedströms. Vackert väder och fortfarande alldeles vit snö.
Nu är Klas på representantskapsmöte (S). Jag stannade hemma, har lekt gömma korv med Zorro och nu ska jag titta på TV - Mannen som talar med hundar. Vem vet, kanske lär jag mig något!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kära Inger!
En stor varm kram på din födelsedag!!!
Jag följer din blogg noga och gläds och imponeras av din energi.Tyvärr hörs vi alltför sällan, men att våra tankar möts ofta, det vet jag,
Varma hälsningar från Birgit

Inger sa...

Så trevligt att talas vid idag. Hoppas det blir tillfälle att få träffa dig någon gång under våren.