torsdag 25 februari 2010

Sportlov

Ja, jag kom alltså till Karlskrona i söndags kväll. Alltid trevligt att komma hit. Slogs av temperaturskillnaden: på måndagsmorgonen -4 här, -23 i Örebro, -20 i Oskarshamn.
Christina hade tagit ledigt måndag-tisdag och tanken var att Katarina skulle komma från Ohamn. Men snö och kyla avskräckte henne - hon har nu gått i ide. På måndagen ägnade vi dagen åt att gå i affärer, t o m for vi ända till Kristianopel för att besöka Marimekkobutiken där. Det besöket gav utdelning till butiksinnehavaren - och på sätt och vis till mig också eftersom ett Marimekkoplagg är gångbart genom åren...
Tisdagen tillbringade vi på dagspa i Ronneby. Vi provade på allt som bjöds, utom styrketräning. I programmet ingick ett pass aqua pilates med instruktör och det var en ny och rolig erfarenhet.
Så badade vi bubbelpool utomhus, det var trevligt men kanske inte så smart - det var väldig temperaturskillnad mellan vattnet i poolen och luften omkring den... Kanske bidrog detta till en väldig förkylning som slog till igår.
Dock var biljetter till eftermiddagsbio inköpta: Erik, Maja och jag såg Avatar, omtalad och kanske kontroversiell film.
Idag är det alltså torsdag. Hostande och snorande tog jag mig till varmbadhuset där Christina hade beställt en fotvårdsbehandling till mig - en födelsedagspresent. Behandlingen var behaglig men innebar också några beska sanningar - framförda på ett allt annat än beskt sätt, dock.
Hem för lunchlagning och trevlig samvaro med Erik och Maja vid matbordet. Sen en välbehövlig och lång tupplur och så kortspel med Maja.
Sen lagade jag middag tills det arbetande folket kom hem. Och nu är det snart kväller och i morgon hostar och snorar jag säkert mycket mindre...

Inga kommentarer: