fredag 19 februari 2010

Lite av varje



Fredag idag. Vi vaknade till yrsnö och -10 grader. Det var dag för träff i Litteratur- och skönhetscirkeln Biet. Vi skulle t o m njuta av gemensam frukost på Fröken Brogrens Veranda. Gick inte, de bilburna damerna var insnöade, endast fysiskt dock. Den tilltänkta värdinnan, Kerstin H, fann för gott att uppskjuta det hela på obestämd tid. Jag och Zorro trotsade dock ovädret och vandrade iväg till stadsparken. Där var vitt och vackert med någon dm nysnö, en helt tom lekplats men på kullen åkte glada skolbarn skidor. Målet för promenaden var bageriet i Wadköping och deras valnötsbröd. På hemvägen hördes tjutande ambulanssiréner - kanske någon som inte fann sig i att vara insnöad utan gav sig ut i trafiken. Inte bra!
Just nu hör jag på rapport berättelser om brutna armar och ben, trafikkaos och 50 instängda kor i Vimmerby. Taket på vårt bostadsrättshus skulle skottas idag men efter en timme försvann killarna som skulle ta bort snön - blev också de insnöade?
Så har vi haft träff i den politiska grupp, som fått sparken men inte låter sig skingras: försäkringsdelegationen, den som försvann i försäkringskassans nya organisation. Men vi fortsätter att träffas år efter år under glada former. Den här gången bjöd Torgny på middag. Hans hundar, Hero och Freud, uppvaktade den största hundvännen som tänkas kan, Anniette.
Och igår var det studiecirkel i vår s-förening. Ingen stor uppslutning, vi är några få som ihärdigt diskuterar partiets lokala valprogram för att så småningom klura ut vad just vi vill satsa på av den mångfald som finns där.
Jag skriver föreningens verksamhetsberättelse och konstaterar att vi har haft ett par färre styrelsesammanträden än förra året och har förlorat tre av våra medlemmar.
Nu har vi ätit middag, jag har lekt de vanliga kvällslekarna med Zorro och nu är han ute med husse för en sista kissrunda för den här dagen. Nu kommer snart Morden i Midsommer på TV!
I morgon tvätt och packning, på söndag tåget till Karlskrona!


1 kommentar:

Anonym sa...

Nyfiken som jag är undrar jag var ni bor.Fått för mig att ni bodde "mitt i stan" men det kanske finns bost.rätts radhus där oxå.Hoppas det går tåg imorgon även om det ser oroväckande ut.Ha en trevlig vistelse!
Christina HP