lördag 6 februari 2010

Utflykt i lagottoklubben

Blodvite har uppstått!

Första lördan i varje månad är det utflykt i lagottoklubben, dvs träff med Zorros "kusiner" och deras mattar (mer sällan är hussarna med, utom Klas). Det var en sådan dag idag. Sju glada hundar sprang lösa och lediga i vårt vanliga skogsområde - hela tiden sams och goda vänner och alla känner varandra. Alla de andra är små tikar på så där 15 kg och Zorro som enda hanhund och dessutom en stor lagotto ser alldeles väldig ut jämfört med de övriga. Som han brukar visade Zorro då och då ett lite för närgånget intresse mot en av tikarna, men hon har börjat på dagis och kunde avvärja uppvaktningen. Hon t o m bet Zorro lite i örat så att det blödde. En av deltagarna har tillverkat en liten släde som alla hundarna fick pröva att dra. Zorro tyckte att det var väldigt kusligt, kanske var det ljudet mot snön som skrämde honom. Ja, så fikade vi tillsammans, som vi brukar.
I eftermiddag läsning av handlingar inför sammanträde i Nämnden för funktionshindrade. Årsredovisningen ska antas och det är en imponerande läsning. Så mycket har gjorts under året och så medvetet bedrivs utvecklingen. Roligt att vara med som förtroendevald i detta.
Igår ringde man från lokalavdelningen av Hörselskadades riksförbund. Kunde jag åta mig att vara suppleant i styrelsen under ett år? Ok, sade jag.
Och så har det varit provval (S) till riksdagen, landstingsfullmäktige och kommunfullmäktige. Jag har nogsamt prickat för dem som jag vill se i resp. församling och skickat in mina val.




Inga kommentarer: