måndag 8 februari 2010

Stolt svärmor

I Blekinge läns tidning kunde man i lördags läsa om hur det går till att ordna sommarjobb i Karlskrona.Informationen gavs av min svärdotter Christina, som inte är jobbcoach som det står i tidningen utan arbetsförmedlare och en entusiastisk sådan. Läs och se bilden.
Hos oss har dagen varit fylld av politiska aktiviteter, både för Klas och för mig. Ekonomiutskott på förmiddagen, gruppmöte på sen eftermiddag och så har jag vikarierat för Klas på arbetarekommunens ordförandeträff. Valfrågor har, inte överraskande, stått främst på dagordningen: Hur ska vi lägga upp valarbetet just i vår förening? Hur ska vi engagera föreningens medlemmar? Det blir frågor att fundera över vid nästa styrelsemöte.
Främst på min personliga dagordning just nu står anskaffning av en matta som går att tvätta om och om igen i tvättmaskinen. Den röllakanmatta som jag nu har här i mitt arbetsrum bär ständigt spår av hund - den är så trevlig att ligga på tycker Zorro. Alla kemtvättar den har genomgått har gjort att driftkostnaden för mattan vida överstiger inköpskostnaden.

Inga kommentarer: