måndag 1 februari 2010

Panterlunch



I ganska precis 15 år har har vi regelbundet ätit middag eller lunch tillsammans, Vivan, Anita och jag. Från början - men det är ju längesen nu - jobbade vi med utveckling av kommunens äldreomsorg, Vivan och Anita i var sin kommundel, jag på stadskansliet. När vi träffades för våra måltider hade vi mycket fria samtal om vad som kunde/borde göras. Våra tankar skrev vi ner i en bok, som råkade ha en panter på omslaget. Därför blev våra möten "panterträffar". Idag var det alltså panterlunch. Vi träffades på Rest. Kilimanjaro, en ganska nyöppnad somalisk restaurang. Det blev långlunch med afrikansk mat. En del av tiden gick åt för planering av vårt 15-årsjubileum. Vivans förslag var att fira med besök på Lerbäcks teater där man kan se pjäsen "Det kunde varit värre" samtidigt som man äter en trerätters middag. Sagt och gjort vi bokade in oss en kväll i april.
Så har det varit gruppmöte inför programnämndens sammanträde. Många ärenden, några kanske präglade av att det är valår... I morgon är det sammanträde.
Zorro pustar ut efter dagens promenader, först en lång skogspromenad med mig medan Klas var på möte, sedan en ännu längre stadspromenad med Klas medan jag åt god lunch. Nu ligger han på en av sina favoritplatser, den lilla ryamattan under mitt skrivbord. Söt!

2 kommentarer:

stajne sa...

Ja, Zorro är verkligen söt där han ligger!

Anonym sa...

Kan tänka mig pantrarnas träffar....finns ju anknytning till Almby-Norrbyås där.
Tant Texie skickar en slick till Z.