måndag 8 mars 2010

Äntligen vår?


Strålande sol, som värmer skönt, och några plusgrader - men nu är det väl äntligen vår på G. Hundpromenad i Pilängen tillsammans med Lena och hennes labradorer. Snön ligger djup och det är förvånansvärt vilka djupa "gångstigar" i snön som vi, några tappra köldtrotsare, trampat upp under den långa vintern. Så har jag varit hos Antonio och blivit klippt i ny frisyr, som jag dock är tveksam till... Klas kommenterade den inte så den är nog inte så bra!
Kl 17 hade vi gruppmöte s/v i Nämnden för funktionshindrade. Jag fick en liten S:a Paula av Ulla-Britt "för att jag tycker om dig". Så fantastiskt och jag blev jätteglad. I gruppen enades vi om att det inte var några komplicerade politiska beslut som ska fattas på onsdag. Diskussionens vågor blandades med glada skratt. Det är ju fjärde året för vår grupp nu och vi känner varandra ganska väl.
Från gruppmötet vandrade Åsa, Nourouz och jag vidare till Arbetarekommunen. Där hade vår s-förening årsmöte - också det en vänskaplig tillställning. Maria Steinberg, lektor i arbetsmiljörätt och medlem i vår förening, var inbjuden att tala om sitt ämne. Hon gjorde det fängslande genom ett personligt perspektiv på de lagar som hon påverkats av från ungdomen och framåt.
Från årsmötet hem för den sedvanliga kvällsleken med Zorro. Det är samma procedur varje kväll och vi gillar den, både han och jag. Och nu sovdags. I morgon står på schemat lunch med Vivan och Anita på Märtas café.

1 kommentar:

Anonym sa...

Visst är våren på g. Vet inte vad jag gjort eller inte gjort,när jag ska föra över bilder till min blogg kommer dom uppochner!!!
Inte ens barnbarnen vet på råd.Håller med dig i allt även i vår s+v grupp i lilla Tysslingenämnden,som kanske är kortlivad...