torsdag 18 mars 2010

Konsert

Den här dagen har vi avslutat på konserthuset - det ligger ju också så praktiskt bara två kvarter härifrån. På programmet stod både ny och lite äldre musik. Vi har lyssnat på en violinsolist från Kanada, helt fantastisk tycker jag, så där tycker Klas. Hon har spelat fiol sedan hon var 3 år, nu är hon 32 och far världen runt och spelar. Mycket folk, många bekanta. Jag tänker på att när jag flyttade till Örebro för 29 år sedan var jag övertygad om att jag aldrig skulle hitta ett bekant ansikte i den stora mängden folk. Så blev det alltså inte!
Vårstädningen pågår fortfarande, vi tar det lite successivt. Idag var det badrummet med dess fyra skåp. Det gick att rensa där också!
Och dessförinnan en lång promenad i skogen tillsammans med de andra båda mattarna och deras sammanlagt fyra hundar. Varje ny dag i skogen är nu olik den tidigare: snön blir allt porösare, ingen snö på träden och idag syntes för första gången blåbärsriset. Bra för rådjuren, som inte haft något att äta på länge.

Inga kommentarer: