tisdag 23 mars 2010

Hundväder

Regn och rusk men snön smälter. Det är nog hundväder, i alla fall är Zorro helt oberörd av det. Det har varit en stilla dag, hundpromenad på förmiddagen i skogen där Zorro fick umgås med alla fyra kamraterna, hundpromenad just nu avslutad längs ån uppströms och nedtröms. Nu ska vi snart iväg på bostadsrättsföreningens årsmöte i Margarethas festvåning. Landgång och liten kaka serveras, i kväll som andra år. Klas avgår som ordförande efter fyra år. Jag tror att han är lättad men kommer kanske också att något sakna att han inte längre är informerad om allt i huset. Vet inte riktigt.
Igår fullmäktigegrupp. Jag ingår i gruppen, inte för att jag sitter i KF (för det gör jag ju inte) utan för att jag ingår i en nämnds presidium. Trevligt att vara där, att känna sig informerad. Det kommer jag att sakna efter valet men också absolut att känna mig lättad över att få mer tid för annat.
Före fullmäktigegruppen samlades vi för dörrknackning. Jag har inte varit med om det tidigare och fick nu "prya" med erfaren dörrknackare. Måste övervinna känslan av att besvära dem jag knackar på hos...

Inga kommentarer: