söndag 7 mars 2010

Melodifestival

Pauline med ensemble

Programledarna

Maja och Christina - förväntansfulla

En ny och häftig upplevelse att bland tusentals människor vara med om en musikfestival så att säga på plats - visserligen bara genrep, men i alla fall. När vi nalkades Conventum Arena och jag såg köerna blev jag förskräckt: hur skulle vi hinna både komma in och hitta våra platser på bara en halvtimme! Men logistiken var perfekt, vi visste knappt ordet av innan vi var inne i ett förtält, hade blivit av med våra kappor och med viss hjälp hittat våra platser - nästan längst fram. När jag tittade mig omkring kändes det helt obegripligt att man lyckats bygga in så mycket läktare med så många platser i lokalen. Så småningom började det i färgsprakande ljuseffekter och med kameror som for fram och tillbaka, kameramän som ljudlöst smög sig runt om artisterna för att hitta bra vinklar - och så artisterna, förstås. Ja, det var en rolig eftermiddag.
Nu har de farit hem till Karlskrona, våra gäster Christina och Maja. Erik klarade sig själv hemma och var ganska stolt över att ha anförtrotts att vara ensam hemma i ett par dygn.
Här har vi umgåtts, shoppat, promenerat. Och så har Maja och jag gått igenom flera av mina fotoalbum. Det väckte många minnen hos oss båda. Så enormt många bilder av de fem barnbarnen under deras olika åldrar.
Så har jag talat med Martin och fått höra om hans vecka i Singapore. Varm (35 grader), fullspäckad med jobbinnehållet men med goda middagar på kvällarna.
Vackert väder även här, sol och ljus, fåglar som kvittrar. Det blir nog vår till sist i alla fall...
I kväll har jag läst handlingarna till gruppmöte och sammanträde i Nämnden för funktionshindrade. Och samlat ihop alla papper som ska vara med på s-föreningens årsmöte i morgon kväll.

1 kommentar:

Anonym sa...

Skönt att höra attt ni inte blev nedtrampade av alla människor på Conventum !! Förstår att det var en häftig upplevelse.

Hj. hälsn. Kerstin W.W