tisdag 22 juli 2008

Allan Elias


Jag har fått en ny släkting. Olas och Trinis son föddes kl 6.15 i morse på BB i Lund. Han väger 3.600 gram. Han ska heta Allan (som sin farmors far) Elias och kallas Elias. Hans faster My var med under en del av förlossningen och har berättat att han är såå söt och ser så klok och begrundande ut. Jag känner redan varmt för detta nya lilla barn, ju äldre jag blir desto mer ser jag att små barn är underverk. Jag hoppas snart kunna visa Elias på bild i min blogg.

Klas och jag och Zorro började dagen med en cykeltur på landsvägen, den första. Tidigare har vi ju cykeltränat på skogsvägar men nu tyckte vi att tiden var mogen för nästa steg. Det gick jättefint trots störande inslag som bilar, joggare, hunden Cita med matte. Men mot slutet mötte vi Zorros kompis Tjalle och då blev det mer spännande att trava vid sidan om cykeln!

Efter lunch packade vi kaffekorg och gick ut på sjön. Vi puttrade söderut till ön hitom Värskär och hade några sköna timmar där. Hemvägen tog vi via farleden via Jungfrusund och Flatvarp - en underbar båttur i det vackra vädret.

Inga kommentarer: