onsdag 30 juli 2008

Mama Mia

Igår var Christina och jag på bio. Vi såg Mama Mia - en film som man blev väldigt glad av. Vackra vyer, vackra människor, sång och glädje. Och så härligt att tre av kvinnorna i bärande roller var lite äldre, lite mindre tjusiga men så roliga och så glada och så spralliga. Den fjärde kvinnliga huvudrollen hade en vacker, glad och impulsiv ung flicka - så lik Maja tänkte jag hela tiden.
Det är så trevligt att vara här och det känns så bra att för några dagar ta över markservicen för barn och vuxna. Erik och hans syssling David är strängt sysselsatta med att bada och att jobba med sin filmproduktion. Det farmoderliga umgänget får ske främst vid frukosten och vid övriga måltider samt genom att finnas till hands. Stolt ser jag hur barnbarnen växer upp, klarar så mycket själva och är så trevliga som människor. Men lite saknar jag ju, förstås, den omedelbara kontakten med dem som den var då de var små. Detta är dock säkert ett evigt farmoderligt/mormoderligt dilemma - och helt mitt eget att arbeta med.

Inga kommentarer: