fredag 25 juli 2008

Vänbesök




Inga-lill har varit här. Hon kom igår från Öland och fortsatte idag till Södertälje för att fira sin systers fördelsedag. Varma dagar, igår puttrade hon, jag och Zorro iväg till Getgrundet, drack kaffe, badade och pratade. Askölax till middag - utomhus naturligtvis i den ljumma sommarkvällen. Idag hundpromenad och sedan badade vi alla, Inga-lill, Klas, jag och Zorro här nere i sundet. Säkert 24 grader i vattnet. Zorro simmade iväg längs vassen, jag simmade efter när det visade sig att han slog dövörat till för alla kallelser och efter en lång simtur för oss båda fann jag Zorro simmande "på stället". Han hade snott in sig i en nylonlina, säkert en kvarvarande metrev. Jag snodde fram honom, lade armen om hans axlar och så simmade vi tillbaka till utgångspunkten. Tanken vad som hade hänt om jag inte hade funnit honom förskräcke
I morgon far vi alla tre till Laxemar till Martin och Christina, Erik och Maja. På söndag far jag med dem till Karlskrona och Klas och Zorro får en vecka på tu man hand.

Med oss till Laxemar har vi en flatrökt ål från Lasse i Ytterby. När jag hämtade den sade Lasse att det eventuellt blir totalt fiskeförbud för ål - tur att vi ytterligare en gång kan njuta denna yttersta delikatess!

Kantarellträningen för Zorro är lagd på is på grund av avsaknaden av kantareller som träningsobjekt! Se i alla fall bilden av honom "arbetsklädd".

Inga kommentarer: