tisdag 23 september 2008

Min divan


Vår gamla gästbäddssoffa har tjänat ut. Sedan vi flyttade hit har den stått i mitt arbetsrum men aldrig var den riktigt skön att ligga i och med tiden blev den ganska skruttig. Så vi gav oss iväg till Mio-möbler i lördags för att börja sökandet efter en ny bäddsoffa. Men så tråkiga! På vägen ut nästan snubblade jag över en divan i svart skinn. Den ville jag ha! Jovisst, bara en kan sova i den med en bäddmadrass ovanpå, nästa person får sova på madrass på golvet. För säkerhets skull tänkte jag till nästa dag och då for jag iväg och köpte den. Klas tog sin hand från köpet, stannade i bilen med Z medan jag gick in och gjorde upp. Och idag står den här med en lila pläd och ett lurvigt brunt och vitt fårskinn. Titta bara på bilden hur fin den är.

Inga kommentarer: