fredag 12 september 2008

Små barn...




Olas och Trinis lille son Elias har jag ännu inte träffat. Vägen är lång mellan Örebro och Lund. Tills vidare är jag glad över de bilder som Ola skickar, här tillsammans med sin farmor och tillsammans med pappa Ola och Skrylle the cat.
Och söta barn har det ju alltid funnits, se bara bilden av Elias pappas kusin, en person som numera inte vill vara med på bild, konstigt nog för skönheten består.
Idag har solen lyst från molnfri himmel. Zorro och jag har tillbringat förmiddagen i Karlslund, Zorro fritt springande men helt och hållet intill mig. Vi gjorde en liten rast och delade en korvmacka och sedan tränade vi lite "hoppa". Det var Zorro som hoppade och jag som sade det.
Nu har Klas kommit hem från sin skåneresa med intryck från livsmedelshantering i Helsingborgs kommun och i företag där.

3 kommentarer:

stajne sa...

Elias är verkligen "en kär påg", som dom säger i Skåne! Och gossen i spjälsängen är också söt i sina rutiga byxor. Han har kanske just vaknat efter att ha sovit middag?
Ack ja, snabbt ila våra år - mer än 40 år är det mellan bilderna av Elias och gammelkusinen...

Inger sa...

Hej Stajne! Pilutta dig igen, det är ingen pojkkusin utan en flick-kusin och ännu fler år skiljer därmed Elias och gammelkusinen...

stajne sa...

oj då. hur kunde jag ta så fel! Men nu ser jag ju att det är Din förstfödda! Jag ber verkligen om ursäkt! Och jag får hänvisa till Predikaren 12:1-7 - som f.ö. är söndagens text. Hoppas Du slår upp den - den är verkligen en drastisk beskrivning av vår tillvaro, vi som är på andra sidan de 65...