lördag 20 september 2008

Patrullstig

Idag var det den fjärde och näst sista gången i Zorros patrullstig. Jätteroligt tycker vi båda. Idag tränade vi lite extra på sök via ljud, d v s två personer, figuranter, stog gömda på var sitt ställe i skogen. När Zorro och jag kom gående knäckte de i tur och ordning en kvist. Zorro lystrade och störtade in i skogen där först den ena och sedan den andra figuranten stog. Jättesäker! Efter tre intensiva timmar var det fika och sedan tog Zorro och jag en extra runda i skogen, den här gången utan koppel. Nästa lördag, den sista på denna kurs, ska vi försvara ett berg hur det nu ska gå till.
Vi har blivit bjudna till Elias´ dop om några veckor. Men det går inte, det ÄR för långt att resa till Lund från Askö, där vi är den helgen för att "stänga" för vintern. Däremot reser vi till Lund när jag är på farmorsvecka i Karlskrona sista veckan i oktober. Jag hoppas att vi får besöka Ola, Trini och Elias då. Det känns som att Elias är en viktig person i vår släkt. Och mer och mer tycker jag att det är så sorgligt med den långa vägen från Örebro till Oskarshamn, till Karlskrona, till Lund. Till Avesta och Tranås är det inte lika långt och inte därifrån till Örebro heller. De nära och kära blir allt viktigare...

Inga kommentarer: