tisdag 12 maj 2009

Arbiträr

1-årsdagen
Jag slår vad om att högst en person, som kollar denna min blogg, vet vad rubrikens ord betyder. Själv hade jag aldrig hört det när jag läste ordet i barnbarnet Davids blogg. Så jag googlade ordet och fick omgående beskedet att det betyder "konventionell". David påpekade att ordet betyder "godtycklig", varvid jag raskt slog upp det i Sv Akademins ordlista. Och de tycker som David!

Konstigt, jag tycker att det är som i förrgår när jag om och om igen läste en bok om insekter för den knappt 2-åringe David, som vid varje läsning pekade på de olika insekterna och sade "den är näll, den är inte arg". Nu är han snart 23, har en väldigt snygg blogg och kan ord som "arbiträr"!

4 kommentarer:

stajne sa...

Sigge visste det oxå! Svaret kom prompt när jag läste upp frågan (jag visste inte)

Inger sa...

Jaha, då vann jag inte vadet...

Anonym sa...

Psst, han ar inte bara duktig på ord han ar rolig och snall och tar hand om alla manniskor också men det visste du förmodligen redan ;)

Inger sa...

Hej Anonym! Det var ju inte en stolt mor, som skrev kommentaren här ovanför, vem var det då? I alla fall tycker jag som Du och är en mycket stolt mormor!