söndag 31 maj 2009

Mors dag

Fd försäkringsdelegationen. Speciellt till Gege: Din forna arbetskamrat Maud sitter längst till vänster på bilden.

Tänk att mors dag är en sån viktig dag även för en mamma med medelålders barn! Men så är det. Redan på morgonen oroar jag mig för att de inte ska ringa, de stora barnen i Oskarshamn resp i Karlskrona. Men så gör de det och när båda har ringt känner jag mig så nöjd, så nöjd. Katarina fullföljer traditionen från när min mamma levde: "jag vill gratulera dig till dina välartade barn". Skönt att höra av dem och snart ses vi på kusinträffen. Och sedan kommer sommaren och så småningom blir det bröllop: den 5 december och då gifter sig Magnus och Anne Sophie. Så roligt, så roligt!
Denna pingsthelg har varit en riktig ute-helg med strålande sol och 20 grader varmt både lördag och söndag. Barbent och barärmad har man kunnat vara redan på morgonpromenaderna med Zorro. Igår, lördag var det utflykt med lagottoklubben. Promenad, hundbad i en damm och sedan tränade vi agility. Det var roligt tyckte alla hundarna, inte minst Zorro.
Igår gjorde jag också färdigt det senaste alstret på bokfronten: en sammanställning i bokform av Klas´ farmors handskrivna kokbok från 1900. Nu trycks den i en liten upplaga som är anpassad till Klas´ närmaste släkt.
Idag utflykt till Karlslund med lunchmackor för Klas och mig och Zorros vanliga lunch till honom. Vi tränade inkallning och det är bara att träna och träna...
I fredags träffades den forna Försäkringsdelegationen. Vi har ju inte haft uppdrag som delegation på flera år men vi fortsätter vår glada samvaro. Den här gången åt vi middag på Lindesbergs golfklubb. Vi var fem (S) och en (M) och ändå överens i alla frågor som diskuterades inklusive rätten till heltid för vårdpersonalen - en ledarskapsfråga sade Anniette (M) med stor bestämdhet! Ack, dessa kloka kvinnor och män.

1 kommentar:

My sa...

Inte visste jag att din blogg hade återuppstått!!! Men det var ett kärt återseende.Jag har ägnat kvällen åt att läsa alla inläggen, tittat på bilderna och kollat folks kommenterer. Så nu är jag uppdaterad.