söndag 3 maj 2009

I Mariefred





Idag har vi varit i Mariefred tillsammans med med Mattias, Monica, Karin och Annie. Tanken var en gemensam picknick och besök på Gripsholms slott. Det första gick bra, Klas bakade bröd, jag gjorde en kycklingsallad mm och vi njöt av mat och dryck på en gräsmatta nära slottet. Men slottet, det var stängt, öppnar för säsongen först om två veckor! Ack så snopet. I stället åkte vi veteranjärnväg till Läggesta tur och retur med små nostalgibiljetter - fast ett helt annat pris än när de små biljetterna var "riktiga" tågbiljetter...
Zorro badade i Mälarens vatten, sökte länge efter ett bra ställe att gå i vid men hoppade till slut från en stenmur rakt ner i vattnet. Turligt nog (eller visste han det?) var det grunt så efter en stund kunde han ta ett skutt rakt upp på muren igen!
En trevlig dag och jag tog ju några bilder.
I morgon bär det av till Helsingborg med Programnämnd Social Välfärd. Åter onsdag.

2 kommentarer:

stajne sa...

Åh, jag blir så avundsjuk på er! Jag vill också åka till Mariefred! Det skulle vara rena nostalgifesten! Men vi systrar var ju faktiskt där för några år sen...och det var så roligt, så jag får nöja mig med det.

stajne sa...

P.S. Bilderna från Mariefred är väldigt fina - särskilt utsikten med kyrkan i bakgrunden!
D.S