fredag 15 maj 2009

På krogen mm

Staffan fyllde år igår och som vanligt firade Klas och jag - tillsammans med Staffan förstås - med middag på restaurang. Klas är den som väljer restaurang och vi går alltid till en som vi inte varit på förut. Det finns många restauranger i Örebro. Igår åt vi en god middag - väldigt god t o m - och vi valde olika rätter alla tre. Jag åt en utsökt pastarätt med skaldjur och skämtade lite om det restaurangbesök mina systrar och jag gjorde i Lund för kanske fem år sedan. Då åt jag också pasta med skaldjur - det var i juli. Och, just det, då som nu hade det insmugit sig en åldrad räka och det blev inte alls ett roligt slut varken på den dagen för fem år sedan eller på gårdagen. En del lär sig aldrig...
Nu ska vi fara ut i skogen med Zorro. Vi ska träffa Mikael med lagotton Bliss och kanske blir det för sista gången. Mikael ska flytta till Thailand och Bliss ska flytta till en annan husse/matte. Jag har lite separationsångest å både Mikaels och Bliss´ vägnar.
I eftermiddag ska jag, äntligen, använda födelsedagspresenten från vännerna i Litteratur- och skönhetscirkeln Biet: en timmes massage. Det är en helt ny erfarenhet för mig, spännande.

Inga kommentarer: