måndag 31 augusti 2009

Hundbebisar mm

Enya, god moder till fem små barn

Magnus, stolt husse

Johannes

Sommarens sista utflykt till Strömsudden

Fika på Strömsudden. På hemvägen
plockade vi björnbär.

Pelle och Klas, vår båt och Pelles traktor

Gårdagen tillbringade jag i Oskarshamn hos Katarina. Hon är sjukskriven, vilar och äter upp sig - det senare behövs verkligen och hon står på önskekost, utförd av Anne. Alla tre barnbarnen Jonsson fick jag också träffa, och Magnus´ sambo Anne Sophie. David kom från Wiesbaden, glad och förälskad. Han hade varit hos sin flickvän där och blivit presenterad för hennes familj och släkt. Johannes kom från sitt helgjobb på McDonalds. På sen eftermiddag vandrade Katarina och jag iväg till Magnus och Anne Sophie, inte minst för att få se de små hundvalparna.
Idag var det dags för återfärd till Örebro. Vi satte klockan på ringning kl 6 i morse för att hinna med alla förberedelser för avfärden. Alldeles dessförinnan vaknade jag efter att ha drömt en hemsk dröm: fram under en dörr kom en konstig insekt. Jag skulle trampa ihjäl den för att närmare höra mig för vad det var för en, den var c:a fem cm och jag ser den fortfarande framför mig, den hade en liten tofs på stjärten. När jag hade trampat på den förvandlades den till en levande mård (säkert den som Katarinas kisse Bosse kom hemsläpande med). Den kunde jag ju inte trampa ihjäl (fast jag är rädd att jag försökte) och plötsligt viftade den med svansen i mitt ansikte. Och efter lite viftande var svansen våt. Då vaknade jag av att Zorro slickade mig i ansiktet! Det var ju tur, annars kunde man inte veta hur det skulle ha gått med den lilla mården! Det var en otäck dröm och man kan fundera över hur jag kunde drömma så mordiskt.
Vi kom i alla fall iväg strax före kl 8 och körde därefter så snabbt det bara gick (fast vi stannade och fikade på vägen). Kl 13 var det presidiesammanträde i min nämnd, handlingarna låg hemma i brevlådan och viss förberedelse krävdes. Det gick bra.
Efter två sammanträden i eftermiddag och trots hundpromenad är jag nu alldeles utmattad i mitt stackars huvud. Kudden väntar.

Inga kommentarer: