måndag 10 augusti 2009

Rundresa

Träskulpturer av JAG på Öland. Den store mannen är Farao

Uthusen vid Inga-lills stuga - en öländsk idyll

Inga-lill i sitt kök

My berättar

Maja och Anne Sophie (snart ingift släkting)

Svägerskorna Christina och Katarina

Nästkusinerna Magnus och Anna

Kusinerna Katarina och My. De köpte likadana 5-tåiga strumpor i
Brighton 1976. Katarina har sparat sina!

Nostalgistrumpor

Årets Lovewellgrupp tackar för applåderna

På farmorsvecka i Karlskrona. Jag kom igår med Martin och Christina, Erik och Maja. Idag föräldrarnas första arbetsdag efter semestern, likaså Katarinas och Annes efter deras semester. Klas och Zorro kvar på Askö, eller rättare sagt: tillbaka där efter vår rundresa.
I torsdags lämnade vi Askö för L Laxemar. På fredagsmorgonen for vi vidare till Inga-lill på Öland. En varm dag och vi fick balans på vår inre temperatur först när vi simmat länge vid Hagastrand. På Öland besökte vi Capellagården, sedan JAG-museet (dvs träsnidaren Johan August (?) Gustavsson) och till sist VIDA-museet i Ekerum. Så åt vi och drack vi gott som Inga-lills gäster i hennes låga lilla stuga, som ju faktiskt är en hel gård.
På lördagen for vi tillbaka till Oskarshamn, till Katarina och Anne. De hade bjudit till släktlunch och kl 14 kom därför Drottmans, My, Lasse och Anna, Magnus och Anne Sophie och deras hund Enya.
Efter lunch och en hel del nostalgiprat for Martin och Erik, Klas och Zorro vidare och alla vi andra tog oss till Forum för att se årets Lovewellsföreställning Förgät-mig-ej. Mys och Lasses son Albert medverkade. Som alltid är "skådespelarna" ungdomar i åldrarna 13-20 år och en god blandning av ungdomar från Sverige, USA och Finland. Alla var vi väldigt imponerade av en jättefin föreställning.
Så blev det söndag. Varm och vacker dag. Katarina, Anne och jag cyklade iväg till Ernemar. Där njöt vi några timmar av sol och bad på en varm klippa. Så var det dags att cykla tillbaka för att bli upphämtad av Drottmans för färden till Karlskrona.
Varmt också i Karlskrona och så fort vi hade ätit middag vandrade vi vuxna iväg till badet. I vattnet överraskades vi av maneter och maneter så långt ögat kunde nå. Otäckt att för varje simtag komma åt något som kändes som en kropp...
Glada, händelsrika dagar - allihop tillsammans med personer som står mig så nära!

1 kommentar:

Trini. sa...

hej!
vad synd att vi kunde inte vara med!Jag tycker alltid att det är så trevligt att träffa er!.
Jag hoppas att vi ses snart igen.
Elias går nu. Han tycker om att klättra som sin far gjorde.
Kram från Lund.