torsdag 6 augusti 2009

På återseende St Askö i Tjusts skärgård

Morgonpromenaden med Zorro kändes vemodig. Vi gick som vanligt ner till vattnet och ut på en av Pelles bryggor. Zorro vill ligga där en stund och begrunda naturen och det kav lugna vattnet. Jag också, fast jag sätter mig en stund på en gammal stol som står där. Idag är det alltså lite avsked - men också längtan att komma tillbaka. Allt blommar fortfarande och de första tomaterna skördade vi igår.
Ett digert program ligger framför oss. Efter lunch far vi alla tre iväg, först till Laxemar och till Martin och Christina, Erik och Maja. Därifrån tar jag en tur till Sif som bor alldeles i närheten. Så middag med M och Ch, vi har med oss en lax från Skärsmaren och bagetter med oliver och soltorkade tomater. Jag bakade dem igår enligt ett recept som jag hittad.
I morgon far vi iväg till Öland för att njuta av den ön och för att hälsa på Inga-lill i hennes stuga. Därifrån tillbaka till Oskarshamn och till Katarina. Hos Katarina blir det lunch med många gäster innan vi far iväg till Lovewells föreställning på Forum - ungdomar från Sverige och USA som tillsammans skapat en musical. Albert, son till My och Lasse, medverkar och hans syster Anna ger stöd till de yngre.
Övernattning hos Katarina, men först avskedstagande till Klas och Zorro som återvänder till Askö för ytterligare en vecka. Själv far jag med Martin m familj till Karlskrona för årlig farmorsvecka. Och det ser jag så mycket fram emot - att dela vardagen med barnen och de vuxna.
Efter farmorsveckan är politiken i full gång - det gäller att uppdatera sig efter en lång sommar med helt andra aktiviteter.
I slutet av augusti är vi tillbaka här men vara för några dagar.

2 kommentarer:

HerrochfruKarlsson sa...

Här har du länken till en besöksräknare.

http://susnet.se/tjanster/

Bara bli medlem och sen välja vad du vill ha.

Inger sa...

Tack Annze! Jag har loggat in mig som medlem. Ska få bekräftelse till min vanliga e-postadress på comhem.se. Den når jag inte förrän på lördag men då ska jag installera besöksräknaren.'
Kram från Inger