måndag 17 augusti 2009

Tillbaka i Örebro

Jag kom i lördags efter lång tågresa. För bara 14 kr extra fick jag åka i första klass och det kunde jag ju inte motstå. Gott om plats och X2000 i 1 klass erbjöd kaffe, frukt och tidningar. Vid Örebro S mötte Klas och Zorro, båda glada och det var ju jag också. Borta bra med hemma bäst - så sant!
Igår, söndag, for vi ut till Karlslundsskogen och gick de gamla vanliga stråken med Zorro glatt skuttande framför oss. Jätteglad blev han när vi mötte först Eivor och hennes hundar, sedan Lena och hennes labradorer. Alldeles till sig blev han när sedan Mira anslöt sig med sin husse - då fick vi koppla Zorro...
Nu har jag varit på fullmäktigegruppens internat i Ånnaboda - upptakt inför hösten politiska jobb. Trevligt att träffa partikamraterna och bra, efter den långa sommaren, att få bli uppdaterad om vad som gäller.
I Ånnaboda fanns inte täckning på min mobil så jag kunde inte få veta att Katarina var på akuten för sin väldigt ilskna och långvariga maginfektion. Hon lät trött och matt när jag ringde och undra på det.
Många är vi som tar del i turerna kring Magnus´ och Anne Sophies hunds moderskapslycka. Enya fick fem valpar natten till i lördags. Hon är en herdehund och alla valparna är helt vita som sina föräldrar. Glädje och ansvar för husse och matte. Hoppas jag får en bild att vidarebefordra i bloggen.

4 kommentarer:

HerrochfruKarlsson sa...

Klart du kan få en bild på de små vita schäfervalparna. =)

Kan maila den till dig.

Inger sa...

Jättebra. Då får ju My också se dem. Var hon inte nästan som lite spekulant på en av dem?

stajne sa...

Visst har sommaren gått fruktansvärt fort?!
Här är rönnbären redan röda - lite tidigt tycker jag!
Hoppas Katarina får hjälp för sin mage så hon slipper ha ont!
Kram från Gege

HerrochfruKarlsson sa...

Har fixat din räknare på båda bloggarna nu. Hade glömt att lägga in en kod bara.

// Anne Sophie