tisdag 1 december 2009

Äntligen vaccinerad!

Inte vaccinerad
Idag blev det äntligen gjort: Klas och jag for iväg till mässan och blev vaccinerade. Jag hade ju läst den avskräckande historien i kamrat John J-ssons blogg så vi störtade iväg redan kl 13 - de öppnade kl 14. När vi kom var det en kö på 100 m. Allt gick lugnt till utom själva parkeringen. Parkeringsvakten blev näst intill hysterisk (i alla fall sade han fula saker) för att först vi och sedan bilen efter oss råkade få en lucka på 1/2 m mellan oss och bilen före. Kön var organiserad med kravallstaket. Efter en halvtimme kom en vakt och talade om att barn/ungdom under 17 år skulle stå i en annan kö med föräldrar/motsv. Så då blev kön kortare. Lite före kl 14 öppnades dörrarna och vi kom in. Väl inne var det hela ett under av välorganiserad verksamhet. På mindre än 15 minuter hade vi fått två nummerlappar vardera (till vad förstog jag aldrig), ett papper att fylla i, fått en mycket hastig träff med ordinatören, blivit noterade av en administratör, fått en vaccindos av en sjuksköterska som också önskade mig en trevlig kväll - och var ute igen. Då var alltså klockan 14.15 och hela kön var, som genom ett under, borta!
En vän till Klas, som var före oss i kön, orkade inte stå en hel timme utan gick hem. Klas ringde honom och han ilade tillbaka och behövde inte heller vänta.
Jag hade inte väntat att så mycket landstingsfolk var engagerade i detta. Trots att vaccinet betalas av staten så måste detta kosta skjortan för landstinget.
Det känns bra att ha fått det hela gjort! Och inte har jag minsta biverkning av vaccinet.
Jag tog några bilder från vaccinationen med min mobilkamera. De tål inte att visas, tyvärr, så ni får i stället se en förtjusande bild av en sleeping beauty.
Vad mer har jag gjort idag? Gått stavgång med Britta i morse, varit på Stora valberedningen på Arbetarekommunen i kväll. Där har vi gjort klart listan över personer till kommunfullmäktige för nästa mandatperiod. Och just nu har jag lagat kalops...

1 kommentar:

E-beth sa...

Jag mötte en vit lagotto häromdagen och tänkte förstås på Zorro :) Vad stora de är!
Kolla min blogg, Diezel gillar verkligen aktivitetsbrädan! :)