tisdag 22 december 2009

Packat och klart!

Från min nämndkamrat Romany har jag fått denna goda bild.
I morgon far vi för julfirande i Oskarshamn. Allt är packat och klart, julklapparna för sig, kläderna för sig, Zorros grejer för sig och vårt bidrag till julmaten för sig. Ett nytt spel har jag köpt och nu gäller det bara att få Erik att vilja vara med - han brukar passa då det gäller sällskapsspel. Först på annandagen är vi samlade allihop och då dessutom utökade med Magnus´ flickvän Karolina. Klas, jag och Zorro slår oss ner hos Martin och Christina i Laxemar. Dit kommer Katarina för julaftonsfrukost. Och på annandagen samlas vi hos henne.
Långa promenader har vi gjort upp om med Martin och Christina. Och mat och kakor lär räcka!
Idag har jag varit på en så fin julkonsert. Det var Holmens dagliga verksamhet som sjöng in julen i Olaus Petrikyrkan. Glada sångare, med sång i kör och solo, och en fantastisk sångledare.
I kväll har Zorro fått sitt julbad och är nu nyshamponerad och alldeles vit. Nu ska han ju vara nattgäst och middagsgäst på olika ställen och vi tyckte att han inte precis skulle lukta hund dit han kommer...
Nu dröjer det till söndag innan jag skriver ett nytt inlägg i min blogg. Datorn får stanna hemma, annat tar vid.
God Jul önskar jag Er som då och då följer min vardag.


1 kommentar:

stajne sa...

Vi önskar också God Jul och ber om hälsningar till alla i Laxemar och Oskarshamn!
Gege och Sigge