måndag 14 december 2009

Att reklamera odugliga saker mm

I morgon kan det bli spännande. Jag ska gå till Claes Olsson och klaga på den hörnhylla för duschutrymme som vi köpte där igår. Det ska fästas med två effektiva sugproppar så att man inte måste bära våld på kaklet i badrummet. Bra! 99 kr! Nu är det bara så, såvitt både jag och Klas förstår, att hörnhyllan har en annan vinkling än rätvinklade hörn har. På långa spikar skulle man nog få upp hyllan men inte på krokar som sitter på en sugpropp. Det finns kanske en förklaring, annars vill jag alltså reklamera denna odugliga sak. Ett krux: jag har inte kvar kvittot. Förutom att vi köpte hörnhyllan igår så gick vi ut och lyssnade på Nikolai kyrkklockor som, liksom klockorna i många andra kyrkor kl 15 igår, slog 362 slag som maning till oss alla att vi ska göra vad vi kan för att koldioxidhalten i luften inte ska överstiga 362 PPM (part per million har jag just lärt mig att det betyder).
Idag har det varit stavgång med Britta. Under vår stavgång diskuterar vi det ena och det andra. Bland annat skulle jag berätta om när jag var och lyssnade på Eldkvarn men gruppens namn var alldeles som bortblåst. Just namn ÄR ibland svåra att komma ihåg, hm.
Till lunch kokade jag risgrynsgröt - jag börjar nog få lite julkänslor. Medan den kokade strök jag julgardinerna för köket och satte upp dem - ökade på julkänslorna.
Sedan iväg till Stadsrevisionen för att hjälpa till att svara på frågor om verksamheten i Nämnden för funktionshindrade. Och till slut, nu i kväll, julbord med fullmäktigegruppen. Nu är jag mätt och glad och ögonlocken känns tunga...

1 kommentar:

Anonym sa...

Tur att Du kom på Eldkvarn så jag kanb sluta fundera på vilka du pratade om. Förstår att alla tyckte de var bra.
Alla över 50 år har svårt med namn även jag.
Hälsningar
Britta