fredag 18 december 2009

Ett segrande lag!


Vem?

Idag har Örebros, förhoppningsvis, kommande kommunstyrelseordförande Lena Baastad presenterat dem hon ska jobba närmast under valåret 2010 och under nästa mandatperiod. Hon presenterade sitt "lag" på Espresso House idag och jag var där, en av de få som inte representerade pressen. Egentligen var vi bara fyra sympatisörer, två från SSU, en känd dam, gissa vem från foto här ovan, och så jag. Trots att John hade bjudit in "alla" sina Facebookvänner...
Lenas lag består av Björn Sundin för samhällsplanering, Peter Dahlgren för miljö, Fisun Yavaz för sociala frågor, Thomas Esbjörnsson för barn och utbildning, Lena Beime för näringslivsfrågor, Lars-Erik Soting för jobbfrågor och, frånvarande, Aala Idris för demokratifrågor. Med min mobiltelefonkamera tog jag en bild av laget. Jag tror på den här laguppställningen och de områden de ska fördjupa sig i. Kanske innebär den en tydlighet som behövs för att vi ska vinna valet...
Då det gäller jobbfrågorna vill jag leda Sotings tankar till jobb för personer med funktionsnedsättning. Fortfarande mycket en attitydfråga och här krävs en förändring. Kommunen och landstinget måste gå före innan man kan ställa krav på näringslivet.
Kallt idag, - 10,1 när jag kom in efter långpromenad med Zorro. Hade jag vetat det hade nog promenaden blivit kortare... Väl påbyltad men nästippen stack ut!


4 kommentarer:

Anonym sa...

Men vem e tanten?

Inger sa...

Välkänd i Örebro län men kanske inte i Kalmar län...

Anonym sa...

Såg genast att det är Gerd Engman

Hälsar
Britta

Inger sa...

Tänkte väl det, Britta.