lördag 12 december 2009

Mankells senaste mm

Nu har jag lyssnat färdigt på Henning Mankells senaste bok Den orolige mannen. Jag tyckte mycket om den. Själva intrigen kom i skymundan för det som jag tolkade som Mankells "testamente" vad gäller huvudpersonen Kurt Wallander och - kanske - lite författaren själv. Mycket händer vid sidan om, många tankar tänkes, många minnen kommer och många upplevelsser och känslo återkommer från de tidigare böckerna om Kurt Wallander. Och det tog lång tid att lyssna igenom boken: 19 timmar. Krister Henriksson läste med stor inlevelse.
Det har varit en lördag med klar himmel, lite sol och ganska kallt. Min stegräknare visade 16 699 steg! På förmiddagen i Karlslundsskogen med Klas och Zorro, på eftermiddagen långs ån enbart med Zorro. Under tiden slet Klas med montering av ett länge efterlängtat skoskåp som vi köpte på IKEA igår och som ska hjälpa oss få bättre ordning i hallen.
Kort stund chattat med Katarina via Messenger - man kan fråga sig hur många nya medier det numera finns att umgås på.
Så har jag letat fram julgardinerna för köket. Dags att stryka dem och sätta upp dem i morgon - tredje advent.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack för hjälpen!Nu får vi se om det funkar.Visst är det väl de nya ägarna tillPonderosa?