söndag 6 september 2009

Aktivt veckoslut

Söndagskväll. Vi har ätit kalorisnål middag: ugnsbakade rotsaker med lite kassler, melon - och ett glas vitt vin. De trevliga, avkopplande somrarna sätter sina spår och nu handlar spåren om
+ 3 kg runt midjan och lite här och där. Jag vill inte ha kvar dem! Men det är mycket lättare att få dit kilona än att få bort dem, det är detta veckoslut ett bevis för.
Fredag: sommarfest i bostadsrättsföreningen. Inte gårdsfest utan garagefest och det gick jättebra, hög mysfaktor i garaget, vem kunde ana det? Vår nya granne högst upp driver en kinarestaurang och hade levererat maten: räkspett, biffspett, kycklingspett, grönsaksspett med olika såser och ris. Sedan ost och kex, kaffe och kaka och godis. Trevlig fest i gemenskap med goda grannar - vem tänkte på sommarkilona? Inte jag i alla fall.
Lördag: utflykt med lagottoklubben uppe i Kilsbergen. Lång skogspromenad med sju glada hundar, som alla känner varandra sedan länge, och deras hussar och mattar, sedan fika tillsammans vid Agnetas sommarstuga. Stadspromenad i koppel på eftermiddagen efter en ganska lång tupplur.
På lördagskvällen middag med Klas´ studiekamrat Perra, på besök i Örebro: svampmacka på dagsfärska kantareller från Kilsbergen, ugnsstekt hajmal enligt Martins recept, blåbärspaj med vaniljssås. Blåbären kom från torget, 35 kr per liter.
Idag har det varit mer friskvård och präktigheter än fest: skogspromenad med Zorro, enkel lunch, lång tupplur, tvättstugan, lingonsyltkokning och rårörning med lingon från torget.
Idag har jag också ägnat mig åt sekreterarskapet i Wadköpings s-förening: har skrivit ett brev till medlemmarna med inbjudan till vår studieresa till partihögkvarteret i Stockholm i slutet av setpember, påmint om nominering till kommunfullmäktige, landstingsfullmäktige och riksdagen - det börjar bli dags nu - inbjudan till föreningens studiecirkel om skolpolitik och påminnelse om att de som tillhöra svenska kyrkan bör rösta den 20 september. Det har varit lite motigt att komma igång med föreningsverksamheten men nu känns det som att jag än inne i den igen.
Men så är det det där med kilona...
Nu har jag skrivit allt detta och försöker lägga in bilder. "Fel på sidan" säger en skylt, jag få försöka lägga in bilderna senare, särskilt den med hela lagottoutflykten.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja jag har ett bra tips på bantning annars, bara säj till om du vill ha info. Fem kilo på två veckor....
Säjer Katarina

Inger sa...

Tack, men den metoden känner jag ju till, har följt den i detalj kan man säga...