söndag 20 september 2009

Stille-ben

Overksam

Att sitta med benet och hela mig stilla är inte alldeles lätt. Att hoppa på kryckor utan att sätta höger ben i golvet är ganska jobbigt -och ju en helt ny erfarenhet. Hoppas den första och den sista gången! Tid att läsa, ja. Mycket jobb för Klas, dock. I eftermiddag, ett dygn efter gipsningen, får jag i alla fall stödja på foten, det måste ju bli mycket lättare.

Sol och molnfri himmel här på Askö idag också. Skönt att vara här. När det blir bara lite varmare på förmiddagen tänker jag placera mig i en stol i solen, med eller utan filt. Jag har med mig en god bok hit: Vi, de drunknade. Den är skriven av en dansk journalist och författare, Christian Jensen. Boken handlar om en liten sjöfartsstad i Danmark. "Vi" är stadens befolkning genom seklerna. Tjock bok, men fängslande story.

2 kommentarer:

stajne sa...

Oj oj det är verkligen inte lätt - särskilt inte för en så verksam människa som Du! Men nu får du unna dig att läsa böcker så mycket du vill med gott samvete en tid.

E-beth sa...

Nej vad värdelöst! Men jag säger som steine: passa på att läsa böcker, kolla på kassa tvprogram och sånt :)