onsdag 16 september 2009

Kyrkovalet igen

Igår skrev jag om anledningarna till att jag röstar i kyrkovalet. Jag skrev till ett skäl men suddade ut det igen. När jag läser dagens Nerikes Allehanda så känner jag mig peppad att nämna den anledningen trots allt: I en artikel är Sverigedemokraternas förstanamn intervjuad på två helsidor och med jättebild. Kanske är NA:s baktanke så som statsvetaren Henrik Oscarsson skriver: Om partiet har en för hög svansföring kan det mobilisera väljare som inte gillar Sverigedemokraterna och som annars inte skulle gå och rösta". I så fall, tror jag, når NA upp till sin tanke. Daniel Spiik har, minst sagt, aparta idéer - typiska för Sverigedemokraterna. Det mest stötande är när han säger om homosexualitet: "det enda tråkiga är när flickor är lagda åt det hållet. Det försämrar ju oddsen för en annan." NA tillägger: ... säger den gifta trebarnspappan till NA.
Nu på väg till en fullspäckad dag. Först lämna Zorro hos Britta.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Daniel Spiik skulle ha en spark i röven!!!! Anne å jag fick en kommentar av en dum karl:"E ni ihop? Men ni e ju snygga...." HALLÅ!

Inger sa...

Håller med Dig!