söndag 27 september 2009

Vardagar i stillhet

Vi är tillbaka i Örebro, kom i torsdags. Så fort kryckan tillät gick jag till vår nya granne, Studio Fräsch, och blev klippt av Antonio där. Jag HADE tid hos min vanliga frissa dagen efter men skulle ju inte kunna ta mig dit och klippbehovet var akut. Nu vill jag fortsätta gå till Antonio, så proffsig och på två minuters väg hemifrån. Han fick mig att köpa en liten sprayflaska med saltvatten - bra för tunna, svenska hårstrån. Den kostade 135 kronor, hm.
I fredags var Klas i Sthlm med vår s-förening. De besökte partihögkvarteret Sveavägen 68. Jag skulle vara hemma hos Zorro och nu fanns ju dubbel anledning till att inte följa med. I stället blev Zorro hänvisad till enbart långsamma kryckpromenader. Det gick bra men var kanske inte så kul för Z. Igår kompenserades han genom att få springa-fritt-i-skogen i Karlslund med husse Jag satt hemma med foten högt och läste - det var ju rekommendationer av syster Gege och systerdotter Elisabeth.
Idag följde jag med till Karlslund, gick med Klas och Z en bit och återvände sen till bilen. Där satt jag sen och lyssnade på min senaste lyssna-i-mobilen-bok, Karin Tunbergs En dag ska jag berätta om min mamma.
Igår startade vi vår dag med att torghandla. En fröjd bara att se alla stånden där med frukt, grönsaker, lingon och hela högar med svamp. Kantarellerna kostar nu 130 kr per kg, trattisarna 70 kr. Vi köpte rot- och grönsaker och nu ska jag koka rödbetssoppa till flera luncher. Gott med en klick matlagningsyoughurt!

Inga kommentarer: