torsdag 3 september 2009

Regn och rusk

Hela eftermiddagen och hela kvällen och faktiskt fortfarande nu kl 21 har regnet öst ner. Gatorna är tomma på folk förutom en och annan som hukar under ett paraply. När jag nyss gick ut på hundpromenad tedde jag mig säkert som ett spöke, ett rött sådant, i min nästan fotsida regncape. Sån tur att morgondagens gårdsfest ska äga rum i nyskurat garage i stället för på gården...
Politiska aktiviteter igår och idag. Igår sammanträde i programnämnden, idag ekonomiutskott på förmiddagen och samverkansgrupp kommuner/landsting på eftermiddagen. Intressant men det 70-åriga huvudet blir lite trött efter två sammanträden på samma dag.
På förra sammanträdet i ekonomiutskottet fick jag en reprimand av ordföranden - jag hade inte skickat ett papper, som delades ut inför nämndsammanträdet i juni, till en frånvarande ledamot (S) - det hade inte ens föresvävat mig att jag skulle göra det. Idag blev jag bestört när jag upptäckte att reprimanden finns intagen som egen punkt i protokollet! Jag känner att jag är för gammal för att behöva ta emot reprimander! Inte roligt!
Just nu sitter jag och samlar mig till att återuppta min andra blogg, den med lite mer politisk inriktning. Tvekar lite, i den kan man ju inte bara skriva rätt upp och ner det man tänker. Formuleringar och tankar måste nog övervägas lite mer. Jag tror jag gör det i alla fall. Temat ska vara "att slå över bältet" men inte handla om personliga reprimander utan om formuleringar i en debattartikel i Nerikes Allehanda idag.

1 kommentar:

stajne sa...

Tycker att det var oerhört fräckt att föra in reprimanden i protokollet! Antar att du inte får nån saftig ersättning för att sitta i utskottet...