onsdag 12 maj 2010

Casa Antonio

Till och med min lilla trädgårdsbod längtar jag till!


I kväll har vi ätit spanskt. Staffan fyller år om ett par dagar. I kväll firade, som vi alltid gör, hans födelsedag med middag på restaurang. Klas sätter en ära i att vi ska äta på olika restauranger varje år. Nu blev det nyöppnade Casa Antonio tvärs över gatan. Jättetrevligt och god mat. Vi började med Sangría medan våra tapas blev klara. Sedan god kötträtt, man blev proppmätt. Klas hade hoppats på Creme brulée som dessert, det stod på matsedeln. Det fanns inte så vi drack en liten, liten espresso och sedan gick vi hem och fortsatte våra diskussioner om jobb och stöd i jobben.
Dessförinnan idag hade Klas miljönämnd och jag sammanträde i nämnden för funktionshindrade. Bådas sammanträden skedde i god stämning. Kanske är det så att majoriteten och oppositionen, så här i elfte timmen, har hittat en ton av samförstånd och respekt. Det känns som att det är OK att föreslå saker och ting. Kanske har vi alla till sist blivit varma i kläderna. Hur som helst är det med en ny glädje som jag går till mina sammanträden.
Nu har vi packat. I morgon far vi till vårt gamla skolhus på Stora Askö och det blir med spänning och med längtan. Hur har vintern farit fram med det gamla huset? Trädgården?

Inga kommentarer: