onsdag 5 maj 2010

Onsdagsbestyr

Min dag idag: morgonpromenad med Zorro i vårsol och blåst. Matinköp på ICA, som ju ligger helt nära vår bostad. Vid halv tio for vi iväg, Klas, jag och Zorro, till skogen. Där mötte vi Lena och hennes hundar och vandrade med dem på våra vanliga promenadvägar. Hundarna var särskilt glada och t o m ystra. Så hem för lunch: delikatessen blodpudding vankades med lingon och rårivna morötter. Zorro fick torrfoder och blodpudding. Så tupplur, som för min del blev kort eftersom det var sammanträde i programnämnden. Det varade hela eftermiddagen ända till kl 17. Det blev bråttom hem för middag, som Klas hade i beredskap, för sedan skulle jag och Zorro iväg på hundträning kl 18. Vi hann precis och det blev två intensiva timmar på temat "ordning och reda". "Lydnad är en färskvara" sade instruktören Joel redan förra våren. Jag märkte att det var bra med lite uppfriskning! Hade mycket att berätta för Klas när jag kom hem.
Nu har jag ägnat en stund åt e-post, skrivit ut lite papper inför morgondagen, pratat sommarplaner med väninnan Inga-lill. Och klockan har hunnit bli halv elva.
Att vara pensionär är inte alltid en sinekur!

Inga kommentarer: