fredag 7 maj 2010

Debattartikel

Idag har jag skickat iväg en debattartikel till Nerikes Allehanda. Vi får se om den tas in - inte alls säkert. Häromdagen stod det i tidningen att det dagligen kommer in tio debattartiklar varav man pubicerar två eller högst tre... I alla fall så handlar min artikel om en angelägen fråga: personer med viss funktionsnedsättning, som lyckas komma in på arbetsmarknaden, måste få ett personligt och permanent stöd för att få behålla sitt arbete. Det gäller personer med Asperger och andra neuropsykiatriska funktionsnedsättningar men kanske också grav syn- och hörselnedsättning och kommunikationssvårigheter. Vi vet ju att de är ute i arbetslivet i mycket mindre grad än andra människor. Så ska det väl inte vara!
När jag skrev senast i bloggen så var det en förfärlig uppräkning av aktiviteter under den dagen. Jag blev själv trött av att konstatera hur det var. Det blev Katarina också bara av att läsa om det. Så är det ju inte alltid, som tur är. Idag t ex har vi storhandlat på ICA Maxi och sedan varit ute i skogen med Zorro. I eftermiddag har jag deltagit i en djupintervju i just den frågan om min debattartikel handlar om. Men i övrigt har det varit en lugn dag och medan Klas har tagit eftermiddagspromenad med Zorro har jag suttit här vid min dator.
Nu är det min tur att laga middag. Jag ska anrätta en kycklingrätt som jag blev bjuden på hos Boel i förra veckan.
I morgon utflykt i lagottoklubben. Hoppas det inte regnar - det finns hot om det.

Inga kommentarer: