tisdag 11 maj 2010

HRF mm


Bild för uppsats?

Jag är medlem i Hörselskadades Riksförbund, HRF. Nyligen har jag dessutom utsetts till ersättare i styrelsen. I kväll har jag varit på en alldeles egen introduktion i föreningen. Det blev ett trevligt och intressant möte. Föreningen har som en inriktning (kanske bland flera) att påverka beslutsfattare att skapa goda hörselmiljöer - för personer med nedsatt hörsel men också för alla andra. Ett riksomfattande projekt är att påverka restauranger att se till att miljön ur hörselperspektiv är så bra som möjligt. Denna samhällsförbättrande inriktning passar mig precis, i detta vill jag vara med och påverka! Nästa aktivitet i föreningen är om ett par veckor. Då ska styrelsen träffas för informell diskussion om hur man ska få de c:a 250 medemmarna i Örebroföreningen mer aktiva. Min spontana tanke är att man måste visa att de behövs i föreningen, till exempel genom att be dem medverka aktivt. Vi får se vart diskussionen leder.
Så håller jag fortfarande på att bearbeta uppsatsen om kvarteret Brandstationen. Idag fick jag av grannen Lena flera bra bilder av vårt hus. Jag söker efter en bild att ersätta den något suddiga som jag, i brist på annan, använde som illustration till vår del av det nuvarande kvarteret.
Idag strålande sol hela dagen. Vi gick alla tre en lång förmiddagspromenad i obanad terräng tillsammans med Lena och hennes hundar. Vi hörde den första göken! Och vitsippsbackarna är fortfarande fantastiska i sin blomning.
Inbjudan till s-föreningens sommarfest är skriven och skickad!


Inga kommentarer: