söndag 2 maj 2010

Swinging Maffins


I mitten Eriks kamrat Joar, som flicka

Erik håller för öronen



Erik och miljonären, alla flickors dröm

Erik med bästisarna Joar och Christian

Swinging Maffins är titeln på den musikal som Eriks och Majas skola presenterade. Att se den var egentligen själva syftet med min resa även om jag lyckades få in flera roliga saker under min resa förra veckan. Från Kristianstad reste jag alltså med tåg till Karlskrona, möttes av Martin och Christina, åt en hastig middag och så hastade vi iväg till stadens konserthus. Maja hade varit med och gjort kulisser mm och Erik spelade orkesterledaren Bienstock - en desillusionerad och hunsad person. Jättefin föreställning och skratten var många. Jag fotograferade så gott jag kunde och här är bilderna.
Nästa dag var familjen på sina resp jobb och i skolan. Jag hade maten klar när de kom, hann prata med Maja när hon kom hem från skolan och på kvällen spelade vi Mah Jong. Ett spel med många regler men som lockar till att lära sig mer om.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, Inger, visst är det märkvärdigt! Det är så ljuvligt med små barnbarn, så kul och ibland omvälvande när de är halvvuxna och en stor glädjde när de blir vuxna och man får... Ja, det vet jag, men inte du... Inte än!
Kram från Birgit