måndag 9 november 2009

Attack mot Zorro!

Medan jag intet ont anande gick stavgång med Britta så blev Zorro angripen av två eller tre hundar ute i Karlslundsskogen, där han motionerade tillsammans med Klas. Karlslundsskogens skräckar slog till igen! I skogen går fredliga hundar tillsammans med fredliga hussar och mattar - och så en man med två rottweiler och en dvärgpinscher. Han har noll koll på sina hundar som han ändå låter gå lösa. I våras blev Zorro attackerad vid två tillfällen och Eivors Stina blev uppjagad i skogen. Hela hösten har varit lugn och vi har förstått att mannen och hundarna har gått över fälten bort från skogen där Lena, Eivor, Benita och Kjell, Klas och jag går med våra hundar - som alla är goda kamrater. Men idag, när Klas gick med Zorro kom alla hundarna rusande emot dem med husse 50 m längre bort. Rottweilrarna vräkte omkull Zorro och en av dem bet honom i låret så att det blev ett ordentligt sår. Även Klas fick ett litet hugg när han försökte ta bort de stora hundarna från Zorro. När deras husse kom fram frågade han bara om Zorro blev skadad, punkt och slut.
Jag är jättearg! När jag nästa gång ser den här mannen ska jag ta reda på vad han heter. Om jag dessförinnan ser hans bil ska jag ta registreringsnumret. Jag vill anmäla till polisen vad som skett och mannen måste ju ha sina hundar kopplade eftersom de uppträder aggressivt!

2 kommentarer:

stajne sa...

Fy så hemskt! Den där gubben borde ögonaböj tvingas att koppla sina bestar!
Hoppas du ser gubben så du kan anmäla!
Kram från Zorros moster gege

Anonym sa...

Oj, så förskräckligt att Zorro och Klas blev så illa behandlade. Jag förutsätter att Du markerade ordentligt för "bestarnas" husse så det inte händer igen. Stackars Zorro som är så social och trevlig emot alla.
Vi ses på tisdag och då får vi prata mer om denna otrevliga händelse.
Hälsningar
Britta