tisdag 10 november 2009

I tidningen!

Idag kom den, artikeln om mig i NA. Den var bra, jag hade inte behövt vara nervös. Duktig journalist, Inger Nordahl, som kunde vaska fram så mycket från vårt samtal för ganska länge sen. Jättestor bild av mig i bakgrunden och Zorro MYCKET nära kameran. I denna stora stad på över 125 000 invånare har jag under dagen mött så många som läst artikeln och kommenterat den, dessutom fått flera mail och sms från vänner och bekanta som läst och gillat den. Det får mig att tänka på hur jag som nyinflyttad från Oskarshamn, för 28 år sedan, var övertygad om att jag aldrig någonsin skulle möta ett bekant ansikte på gatan i den stora staden Örebro. Så är det inte längre och det gillar jag.
Jag gick till pressbyrån och köpte tre ex av tidningen: ett till Katarina, ett till Martin och ett till Gege.
I morse träffade jag på hussen till de hundar som angrep Zorro igår. Jag hade ett långt samtal med honom och vi enades om att han omöjligt kan släppa sina hundar - de ÄR aggressiva. Han lovade att, om de ska gå okopplade i "vår" skog, ska det ske kl 6 eller 7 på morgonen. Det är i alla fall sju andra hundar som njuter av fredlig samexistens på stigarna i denna ödsliga del av skogen. Vi får utgå från att detta lyckas. Han vill säkert väl, denna man.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Intressant att läsa i Na och på din blogg. Hittills har jag mest följt Enn Kokk. Släktforskning och arbetarrörelsehistoria ligger mig varmt om hjärtat, så jag blev nyfiken på din morfar Thure. Och googlade fram följande:

"THURE EKELUND. F. 80, formare i Lund. Led. af stadsrevisionen i
Lund sedan 13. Styr. led i Fören. Folkets hus derst. sedan 08, dess
sekr. sedan 09. I dagarne nytillträdande led. af Riksd. A. K. efter red. A. J. Christiernsson."

Hur länge var han riksdagsman?

Hälsn Sven Bengtsson, Örebro

Inger sa...

Hej Sven! Tack för Din kommentar. Jag har skickat svar om morfar Thure och hoppas det har kommit fram - dvs om "svara" fungerar på kommentar i bloggen.
Skriv annars Din e-postadress så skickar jag det igen.
Hälsningar
Inger

Anonym sa...

....och SÅ rynkigt var väl inte ansiktet...;) Jag tycker det var en bra artikel! Ses nästa fredag! Om du känner igen mej...
Tycker dotra