torsdag 19 november 2009

Om massvaccinering och annat

Vaccineringen mot den nya influensan fortsätter att engagera. Insändare i Nerikes Allehanda: köerna är långa, barnfamiljerna prioriteras inte trots att tanken är den, vaccinet tar slut. Ett kommunalråd har sagt, offentligt, att man får skämmas om man klagar över att organisationen inte fungerar. Tänk på, säger han, att det finns människor som får gå flera dagar för att vinna vatten. Fast där tänker han fel, tycker jag, hur ska man få utveckling/förbättring om man inte påpekar det som är fel? Så löstes t ex barnfamiljernas dilemma genom att man gjorde en parallell kö för barn med medföljande närstående. Bra!
På tisdag ska vi gå och ställa oss i kön - om det fortfarande är en kö då.
I skogen med Zorro på förmiddagen. Kanske hade hans fiender, rottweilrarna, just varit där för Zorro vägrade gå den skogsväg som ingår i vår runda. Inte roligt alls!
Så har jag packat för min oskarshamnsresa. Jag gläder mig åt den, ska bli så jätteroligt att träffa alla och att få vara med och fira Magnus´ födelsedag. Reser i morgon bitti, åter på söndag.
Nu föjer fortsättning av gårdagens TV-program om elchockbehandling. Programmet Debatt tar upp frågan i kväll.

Inga kommentarer: