söndag 1 november 2009

November

Men nu är det väl nästan vinter, väl - 1 november! Bara en enda grad varmt i morse när jag gick på tidig hundpromenad. För bar en vecka sedan gick jag kortärmad och i sandaler, nu har jag letat fram långkalsonger, mössa och handskar. Men det är ju bara att gilla läget - det vänder snart!
Ett lugnt veckoslut. Förmiddagar i Karlslundsskogen med Klas och Zorro. I dag gjorde jag ett långt spår i skogen, tyckte det var längesedan som Zorro fick "jobba". Han klarade det galant och jag upphör aldrig att förvånas över hur säkert han travar iväg i sin spårsele och med mig efter i spårlinan. Belöningen är ju en plastpåse med korvbitar vid målet - och det hittar han jättelätt.
Nu har jag läst handlingarna till programnämndssammanträdet på onsdag och jag har skrivit ett långt protokoll från senaste styrelsemötet i s-föreningen. Samt lyssnat färdigt i MP3-spelaren på Mordet på Orientexpressen. Nu ska jag böra läsa Stefan Einhorns senaste bok Vägar till visdom.
Jag har också just skrivit ett klagobrev till partisekreteraren Ibrahim Baylan. Vår förening gjorde ett, sedan länge planerat, studiebesök på partihögkvarteret för några veckor sedan (ja, jag var ju inte med pga hund och gipsat ben). Besöket var en besvikelse för dem som deltog - man kände sig faktiskt inte ens välkommen! Det gillar vi inte och nu har jag alltså formulerat vårt missnöje i ett brev. Vill man behålla sina medlemmar får man faktiskt vara lite tillmötesgåend!
Bredvid på fönsterbänken här i mitt arbetsrum står en julkaktus (?) med minst 50 stora vita knoppar. Den har stått bortglömd på balkongen hela sommaren och jag tog in den när den, via sina knoppar, protesterade mot detta. Jag ska ta en bild av den när den har slagit ut för att göra Er avundsjuka!
I morgon börjar en ny, ganska aktiv vecka, tisdag är det heldagsutflykt i litteraturcirkeln Biet. Vi ska till Hällefors, först till Måltidens hus i Grythyttan, sedan till Formens hus i Hällefors och dessemellan ska vi äta lunch...

Inga kommentarer: