söndag 15 november 2009

Svampplockning i november!

Att rensa svamp är ett kärt besvär!
I förmiddags vid vår skogspromenad med Zorro fick vi för oss att vi skulle lämna skogsvägen för att leta trattkantareller. Zorro var med på noterna, han vet att om vi hittar svamp och om han då sätter nosen på den så vankas det belöning i form av hundgodis! Och visst hittade vi trattisar, tre hundbajspåsar (oanvända!) fulla - numera finns ju alltid sådana tillgängliga i alla fickor. Så nu har jag rensat dem och en del får bli tillbehör till kvällens chévrefyllda kycklingfilé. Och Klas har bakat bröd.
Så försöker jag sätta mig in i Facebooks kringelikrokar. Finns utbildningar för sånt?
Nu ska jag skriva inbjudan till medlemmarna i S-föreningen. Vi ska ha julfest om en månad, en annorlunda sådan, nämligen utan skinka och janssons. I stället ska vi vara på den afrikanska restaurangen Kilimanjaro och njuta av afrikansk buffé.
Och i januari ska vi sätta igång vårens studiecirkel i föreningen. Den ska idémässigt och organisatoriskt vara en förberedelse för valet 2010.

1 kommentar:

E-beth sa...

Mums! Jag har sett en hel del gula (!) kantareller i skogen senaste dagarna men tyvärr är de ju helt frusna och konstiga...