onsdag 11 november 2009

Glada dagar!

Min morfar Thure Ekelund med mormor Linnéa och döttrarna Maja (min mamma), Elsa och Brita. Bilden tagen 1910.
Det har verkligen varit två glada dagar - nästan helt genomgående. Idag har vi haft sammanträde i nämnden för funktionshindrade - med gladare och trevligare stämning än någonsin. Vi i oppositionen förde fram ett tilläggsyrkande i ett ärende - och fick igenom det helt utan vidare! Trevligt kaffepaus med prat om snälla hundar. Fin information om hur man jobbar enligt barnkonventionen i vårt barn- och ungdomsboende.
Till det glada bidrar också väldigt mycket all respons som jag har fått med anledning av gårdagens artikel om mig i Nerikes Allehanda. Att jag känner så många människor i Örebro! Och att de bryr sig om att hejda mig på gatan och kommentera artikeln. Att okända människor skickar mail och kommenterar den, t o m frågar om råd.
Att en gammal arbetskamrat har spårat upp min morfar och ställer frågor om honom (se kommentar i bloggen igår). Han stog på barrikaderna i det socialdemokratiska Lund när förra seklet var ungt. Jag har kollat i mina gamla böcker om arbetarrörelsen i Lund och har skrivit ett långt svar till Sven.
Och så har jag talat i telefon med goda vännerna Birgit och Sif. Och Sif ska jag hälsa på i Figeholm nästa fredag på väg till Oskarshamn!

Inga kommentarer: