lördag 7 november 2009

Lagottoutflykt

Idag var det kusinträff, dvs utflykt i lagottoklubben - och det var Zorros "kusiner" det gällde. Sex glada hundar med hussar och mattar vandrade i skogen, dvs hundarna sprang snarare än vandrade. Två hundar var helt nya för oss, båda sex månaders valpar och en var dessutom vit - som Zorro. Så fikade vi och så tränade vår outtröttliga aktivitetsledare med oss en stund. Zorro vill inte "sitta kvar" när jag lämnar honom för inkallningsövning. Hemma går det jättebra och utanför soprummet också men ute bland andra hundar är det kanske för riskabelt. Så det är min hemläxa till nästa träff.
Jag tog flera bilder där på kusinträffen. Alla blev helt misslyckade, mörka och konstiga. Jag undrar om det är fel på kameran eller på personen bakom den... Tål att tänka på.
I eftermiddag har jag ägnat mig åt att skriva ner det jag känner som angeläget att genomföra i verksamhetsplanen för 2010 i nämnden för funktionshindrade. Vi för fram det som tilläggsyrkande - men jag vet ju redan att vi inte får igenom ett enda dugg av detta, i opposition som vi är. Viktigt ändå att visa vad vi tycker. Nu ska jag testa det jag skrivit på s-/v-gruppen på måndag så får vi se om det är OK och om det finns andra idéer.

Inga kommentarer: